رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در آستانه عید و ورود مسافران نوروزی به استان، بزرگترین فرش‌گل تبریز به مساحت ۶۰۰ مترمربع در میدان آذربایجان اجرا شد.

به گزارش تبریزگویا، سیامک آسیایی»، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میدان آذربایجان تبریز از مناطق حساس و پرتردد این شهر است و ایجاد فرش گل بزرگ در آن علاوه بر زیبایی‌های بصری و سرسبزی محیط در معرفی تبریز به عنوان یکی از کلانشهرهای سبز و با نشاط به مسافران نوروزی نقش بسزایی ایفا می کند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این میدان، طرح‌ های گلکاری بهاری در سطح شهر و ایجاد ده ها فرش گل های زیبا و ترکیبی از گونه‌ های بهاری، چیپس‌ چوب(چوب های کوچک رنگی) و شن رنگی در میادین شهر اجرا می شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: فضاهای سبز و اجرای طرح‌ های گلکاری بهاری در میادین، تفرجگاه ها و بوستان های شهر در آستانه نوروز، در ایجاد شادابی، نشاط و سرسبزی شهر نقش بسزایی داشته و موجب زیبایی بصری و سلامت روحی و روانی شهروندان می‌شود.

آسیایی، با اشاره به اینکه طرح این فرش گل ها برگرفته از نقش های فرش اصیل تبریز است، ادامه داد: فرش تبریز از بهترین نوع فرش جهانی است که در راستای معرفی بیشتر این هنر به شهروندان و مسافران نوروزی و زیباسازی محیط شهری و ایجاد چشم‌اندازی زیبا در نقاط مختلف شهر، این سازمان در طرح های گل کاری به ویژه فرش‌گل، از نقشه زیبا و اصیل این هنر صنعت استفاده می کند.

وی یادآور شد: دقت و نظم در تنوع گونه‌ های این فرش گل ها و استفاده ترکیبی از شن رنگی و چیپس چوب در خلق این آثار زیبا موجب طراوت بیشتر و ایجاد حس شادابی عمومی می‌شود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها