رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May

جمعی از مسوولان محلی و استانی از روستای «باغ‌یری» مراغه بازدید و برای احداث مدرسه این روستا، ضرب‌الاجل ۴۵ روزه تعیین کردند.

به گزارش تبریزگویا، کانکس مدرسه «باغ‌یری» مراغه ظهر ۱۹ فروردین ماه جاری بر اثر تندباد، در حالی واژگون شد که «مریم شجاعی»، خانم معلم چند پایه‌ای این روستا در حال تدریس ریاضی پایه چهارم بود.

این حادثه که واژگونی و جابجایی بیش از ۱۰ متری کانکس مدرسه را در پی داشت، تلفات جانی نداشت اما با بستری شدن پنج دانش‌آموز و درمان سرپایی معلم و یک دانش‌آموز دیگر همراه شد.

سفر روز جاری مسوولان به این روستا که در حدود ۵۵ کیلومتری شهر مراغه قرار دارد، علاوه بر بررسی جزییات وقوع این حادثه با خبرهای خوشی هم برای دانش‌آموزان و معلم روستا همراه بودند.

ضمن توجه به اینکه معلم زن این روستا که مجبور به بیتوته است، روزگارش را در این آبادی با اسکان در همان کانکس کوچک ۱۲ مترمربعی مدرسه سپری می‌کرد، اکنون گفته می‌شود که خانه معلم هم در این روستا احداث خواهد شد.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه می‌گوید: امروز ابعاد مختلف حادثه و نحوه احداث مدرسه جدید در این روستا با حضور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته «مرتضی مینویی»، در این بازدید احداث یک مدرسه هشت کلاسه و خانه معلم ظرف ۴۵ روز مورد تصویب قرار گرفت؛ ضمن اینکه برای احداث آن از سازه‌های پیش‌ساخته استفاده می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی هم در حاشیه بازدید از این روستا اظهار کرد: کانکس مدرسه این روستا حوالی ۱۰ سال قبل استقرار یافته بود اما حدود پنج ماه قبل و بدون اطلاع آموزش و پرورش توسط اهالی جابجا شد.

«فرهاد فرهودی محمدزاده» نصب غیراصولی کانکس توسط اهالی را عامل وقوع این حادثه برای دانش‌آموزان و معلم روستا عنوان کرد و افزود: در اسرع وقت فضای آموزشی این روستا را با همت خیران احداث می‌کنیم تا دانش‌آموزان روستا، مهر سال جاری بتوانند در یک فضای ایمن تحصیل کنند.

وی اضافه کرد: طی سال ۱۴۰۰ با کمک یکی از خیران قصد احداث مدرسه در این روستا را داشتیم اما آموزش و پرورش در این آبادی زمین در اختیار ندارد و اهالی باید در تامین زمین مشارکت داشته باشند.

به گفته وی، در سطح استان ۳۱۹ مدرسه کانکسی وجود دارد که ۶۶ مورد از آنها دارای بیش از ۱۰ نفر دانش‌آموز بوده و اداره نوسازی مدارس استان ۹۵ درصد از آنها را ساماندهی کرده است.

«فرهودی محمدزاده» با تاکید بر اینکه در بقیه مدارس کانکسی هم معمولا شرایط ایمن وجود دارد، افزود: برای نمونه کانکس سرویس بهداشتی همین روستای «باغ‌یری» که از سوی نوسازی مدارس سال گذشته نصب شد، همچنان پابرجا بوده چون به صورت اصولی نصب شده است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها