رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 4 خبر


  • دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳
  • الإثنين ۱۷ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 24 June

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با تقویت ناپایداری ها و با توجه به شرایط فصلی و محلی، فعالیت سامانه بارشی از امروز (یکشنبه) در این استان تشدید می‌شود.

به گزارش تبریزگویا، محمد امیدفر، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار جوی نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان، برای انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص شرایط ناپایدار جوی، افزود: فعالیت این سامانه تا اواخر این هفته ادامه می یابد.

وی اظهار کرد: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه به ویژه در ساعات بعد از ظهر تا اوایل شب امروز و فردا (دوشنبه) از شدت بیشتری برخوردار است و موجب رگبار باران، غرش آذرخش و در نواحی مستعد بروز مه و بارش تگرگ می شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و لغزندگی جاده ای دور از انتظار نیست؛ بنابراین لایروبی کانال ها و آبروها ضروری است و دامداران و عشایر از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

امیدفر، ادامه داد: در این مدت با توجه به وزش باد به نسبت شدید، احتمال خسارت به سازه های سبک در اثر وزش باد، خیزش گرد و خاک، سقوط و یا پرتاب اجسام سبک و شکستن سرشاخه های درختان و خسارت به محصولات باغی و زراعی وجود دارد؛ بنابراین محکم کردن سازه های سبک و چادرهای مسافرتی، احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و توجه کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی استان ضروری است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها