رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شجاعت عشایر در دوران دفاع مقدس نقش موثری در دفاع از کشور داشت، گفت: نقش عشایر با وجود فداکاری‌ها و ایثارگری‌هایشان در طول هشت سال دفاع مقدس بسیار پررنگ بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم روز جمعه در دیدار با «شاهپور علایی مقدم» رئیس سازمان امور عشایر کشور و «علی کریمی فیروزجایی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن سوم خرداد و جمله معروف امام خمینی(ره)که خرمشهر را خدا آزاد کرد، اظهار کرد: رزمندگان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس با فداکاری و از جان‌گذشتگی اجازه ندادند دشمنان انقلاب و اسلام وارد خاک میهن اسلامی ایران شوند و در میان این رزمندگان نقش عشایر بسیار پررنگ بود.

امام جمعه تبریز  به نقش عشایر در کشور تاکید کرد و افزود: عشایر در تمام نقاط کشور بخصوص در مناطق ایلام، مهران، صالح‌آباد، نفت‌شهر و دیگر مناطق با فداکاری تا پای جان در برابر دشمنان ایستادگی کردند و همواره در حوزه‌های مختلف کشور نقش‌آفرینی می‌کنند. 

آل‌هاشم از اقدامات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی و سازمان‌ها و ادارات وابسته که همواره تلاش کردند تا در مسیر اهداف و رسالت وزارت جهاد کشاورزی گام بردارند، قدردانی کرد.

وی از اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی که با برنامه‌ریزی و اقدامات خود در مناطق جنگلی، مراتع، بیابان‌ها خدمت‌رسانی می‌کند نیز قدردانی کرد.

آل‌هاشم به اقدامات اداره‌کل دامپزشکی استان نیز اشاره و بیان کرد: مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور، برنامه‌ریزی در زمان کمبود مرغ در بازار و دیگر موفقیت‌ها این اداره‌کل موجب خشنودی است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سازمان امور عشایر با برنامه‌ریزی و اقدامات خود نقش عشایر در کشور را برجسته کرده، اظهار داشت: ۲۰ درصد پروتئین مورد نیاز استان از طریق عشایر تأمین می‌شود و این تنها یکی از مزیت‌های عشایر به شمار می‌رود. 

وی اضافه کرد: خوشبختانه اداره‌کل امور عشایر استان با درک جایگاه عشایر سعی کرده است تا تمام خدمات مورد نیاز این قشر از جامعه را تأمین کند.

امام جمعه تبریز گفت : آموزش و ساخت مدارس تأمین برق، آب و توسعه راه‌ها جزو اقداماتی محسوب می‌شود که امور عشایر برای رفاه عشایر استان انجام داده است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها