رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
  • السبت ۱۷ ربيع أول ۱۴۴۶
  • 2024 Saturday 21 September
  • سه شنبه 11 خرداد 1400 - 18:39
  • کد خبر : 1403
  • برگزیده
  • چاپ خبر : آموزش، فرهنگ سازی، ایمنی جاده ها و معرفی جاذبه های گردشگری اولویت حوزه اتومبیلرانی آذربایجان شرقی

رئیس حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی آذربایجان‌ شرقی آموزش، فرهنگ سازی، ایمنی جاده ها و معرفی جاذبه های گردشگری را اولویت این حوزه در آذربایجان شرقی عنوان کرد.

بهنام صمدی با حضور در دفتر پایگاه خبری تبریزگویا، در خصوص تفاوت های حوزه اتومبیلرانی و هیات اتومبیلرانی گفت: فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی به صورت آیین نامه ای در دو بخش اسپورت و موبیلیتی فعال بوده که حوزه اسپورت در زمینه مسابقات  ورزشی و قهرمان پروری فعالیت دارد.

وی تفکیک فعالیت‌های حوزه ورزشی و گردشگری اتومبیلرانی را ضروری دانست و گفت: حوزه ما بحث های سفر، گردشگری و جاده بوده و فعالیت های هیات اتومبیلرانی نیز در بحث ورزش ، مسابقات و قهرمان پروری است.

تشریح تفاوت های حوزه اتومبیلرانی و هیات اتومبیلرانی

رئیس حوزه اتومبیلرانی آذربایجان‌ شرقی تفاوت های حوزه اتومبیلرانی و هیات اتومبیلرانی را در این رشته تشریح کرد و ادامه داد: فعالان بخش اسپورت اتومبیلرانی زیرنظر وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون اتومبیلرانی در سطح کشور و در استان ها زیر نظر ادارات کل ورزش و جوانان و سپس هیات اتومبیلرانی فعالیت می کنند.

صمدی با بیان اینکه فدراسیون جهانی در بخش موبیلیتی اتومبیلرانی نیز به دنبال آموزش و فرهنگ سازی است، افزود: فعالان بخش موبیلیتی نیز در ایران زیرنظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سپس کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فعالیت می کنند.

فعالیت ۹ کلوپ و کمیته در حوزه اتومبیلرانی آذربایجان شرقی

صمدی همچنین در خصوص کلوپ های زیرمجموعه این کانون در حوزه اتومبیلرانی گفت: کلوپ سافاری، کلوپ خودروهای مدرن، کلوپ وسایل نقلیه تاریخی، کلوپ کمپینگ و کاروانینگ، کمیتیه رالی، کلوپ موتورسواری در دو بخش آقایان و بانوان، کلوپ مهارت های رانندگی، کمیته رالی، کمیته آموزش در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی آذربایجان‌ شرقی فعال هستند.

وی ادامه داد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، با نزدیک به یک قرن تجربه در زمینه برگزاری انواع دوره های آموزشی، سمینار و همایش ها ، رالی تورهای گردشگری، برپایی نمایشگاه، کمپینگ، صدور اسناد بین المللی رانندگی و خودرو، امداد خودرو ، خدمات مسافرتی و گردشگری و خدمات رسانه ای و… در زمره زبده ترین نهادهای بین المللی است.

صمدی ادامه داد: فعالیت های اتومبیلرانی کشور از ۱۱ اکتبر ۱۹۰۹ آغاز گردید و ایران در ۲۴ آوریل ۱۹۲۶ با امضاء اصلاحیه قرارداد بین المللی پاریس و تصویب آن در ۳۰ ژوئن ۱۹۲۶ به عضویت FIA درآمد. کانون نیز پس از مصوبه مجلس شورای ملی در سوم دی ماه ۱۳۱۳ (۲۴دسامبر ۱۹۳۴)، در سال ۱۳۱۴ تاسیس شد و با گذراندن مراحل رسمی و ثبتی در سال ۱۳۱۷ با شماره ثبت ۴ به فعالیت خود ادامه داد. پس از آن، عضویت ایران در FIA ، به نام کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ثبت شد.

وی کمک به توسعه گردشگری پایدار و صنایع وابسته را دیگر اولویت خود دانست که توسط کانون و کلیه موسسات و شرکت‌های وابسته پیگیری می‌شود.

انعقاد تفاهم نامه سه جانبه مابین ادارات کل میراث فرهنگی، محیط زیست و حوزه اتومبیلرانی

صمدی از انعقاد تفاهم نامه سه جانبه مابین ادارات کل میراث فرهنگی، محیط زیست و کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه سه جانبه مابین ادارات کل میراث‌فرهنگی، محیط‌زیست و کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی استان در راستای اجرای اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی که حفاظت از محیط زیست را وظیفه عمومی دانسته و همچنین اجرای سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی توسط مقام معظم رهبری به منظور توسعه طبیعت گردی پایدار،  تقویت زیر ساخت‌های استان در حوزه گردشگری و محیط زیست و همچنین ضرورت همکاری و مشارکت جامعه در راستای ارتقا دانش محیط زیستی، فرهنگ سازی و بهره گیری مضاعف از توانمندی‌های متقابل منعقد شد.

وی در این خصوص ارائه مفاد و دوره‌های آموزشی برای گردشگران و فعالان تورهای اتومبیلرانی را در راستای رعایت ضوابط زیست محیطی ضروری دانست.

رئیس حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و  اتومبیلرانی آذر بایجان شرقی از صدورپلاک تاریخی برای خودروهای بالای ۳۰سال با اصالت تاریخی نیز خبر داد و گفت: با صدور این پلاک‌ها، از خودروهای تاریخی به‌عنوان اشیایی ارزشمند صیانت و حفاظت می شود و افزون بر حفاظت اصولی، از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها و رالی‌های گردشگری، این خودروها به یکی از جاذبه‌های بصری و میراثی تبدیل می شوند.

برگزاری کارناوال ها و کارشوها و بازدید های مختلف در استان

برنامه بازدید از منطقه حفاظت شده ارسباران با حضور معاونت محترم منابع طبیعی و رئیس اداره آموزش سازمان حفاظت از محیط زیست استان به همراه رئیس حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی استان و کادر اجرایی کلوپ سافاری در جهت بررسی آسیب های زیست محیطی منطقه ، ساماندهی سافاری استان و سفرهای مسئولانه طبیعت که دغدغه اصلی کلوپ سافاری استان می باشد در ۳۰ آبان ماه ۹۹ انجام شد.

صمدی از برگزاری کارشو نیز خبر داد و افزود: خودروهای کلاسیک و مدرن با همکاری مشترک کلوپ خودروهای مدرن و کلوپ وسایل نقلیه کلاسیک، با حضور خودرو های خاص و تک کلاسیک ، مدرن و لوکس در محل مجموعه مهدوی موتورز و با حضور علاقمندان ۴ بهمن ماه ۹۹ برگزار شد.

وی از برگزاری کارناوال ها و کارشوهای مختلف در استان خبر داد و گفت: کلوپ کمپینگ و کاروانینگ، با حضور خودرو های کمپر و کاروان، با هدف معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری تبریز، سفرهای مسئولانه با رعایت پروتکل های بهداشتی، معرفی کلوپ کمپینگ و کاروانینگ حوزه اتومبیلرانی استان آذربایجان شرقی در محوطه ارک علیشاه و کمپ در پارک بزرگ ائل گلی در ۷اسفند ماه ۹۹ با حضور علاقمندان برگزار شد.

در پایان رئیس حوزه اتومبیلرانی استان از عزیزان با تجربه و متخصص جهت همکاری در کادر اجرایی کلوپها و عموم مردم علاقمند به رشته های مختلف این حوزه جهت عضویت دعوت به عمل آورد، جهت هماهنگی و کسب اطلاعات با شماره ۰۴۱۳۳۸۶۰۳۱۲ روابط عمومی حوزه اتومبیلرانی استان تماس حاصل فرمائید.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها