رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۴ ربيع ثاني ۱۴۴۶
  • 2024 Friday 18 October

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بستان‌آباد از شناسايی و دستگيری ۴ شکارچی و کشف ۲ قبضه اسلحه شکاری غيرمجاز در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش تبریزگویا، محمدعلی نايب‌زاده بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مأموران در پی کسب خبری مبنی بر فعاليت چند شکارچی به صورت غيرمجاز در حوزه استحفاظی اين شهرستان، پيگيری موضوع را به صورت ويژه در دستور کار قرار دادند، اظهار داشت: ماموران انتظامی با همکاری ماموران اداره حفاظت از محيط زيست به محل مورد نظر اعزام و شکارچيان را حين برگشت از ارتفاعات با يک دستگاه خودرو پاترول دستگير کردند.

نايب‌زاده تصريح کرد: ماموران انتظامي در اين عمليات ضمن دستگيری ۴ متهم در بازرسی از خودرو شکارچيان، ۲ قبضه اسلحه شکاری غيرمجاز، تعداد ۸ عدد لاشه شکار شده کبک، ۳ قطعه پرنده سهره طلايی به‌طور زنده و يک راس لاشه گراز شکار شده را نيز کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه شکار بی‌رویه و غیرمجاز آسیب بسیار زیادی را به محیط‌زیست و حیات وحش وارد می‌کنند، تاکید کرد: به عبارت دیگر این فعالیت‌ ها معمولا باعث کاهش جمعیت حیوانات و تخریب محیط زیست می‌شود به همین خاطر باید قوانین سخت پ‌گیرانه‌ای برای محافظت از حیوانات و جلوگیری از شکار آنها در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم با کسانی که قانون‌گریزی می‌کنند و به قوانین احترام نمی‌گذارند بر اساس وظایف ذاتی برخورد کنیم، یادآور شد: تمام محیط‌بانان در سراسر استان نسبت به این مهم اهتمام ویژه دارند تا امسال شاهد کاهش شکار غیر مجاز باشیم.

سلطانی همچنین اضافه کرد: همه دوستداران طبیعت با مشاهده هرگونه شکار غیرمجاز در سراسر استان به نزدیکترین ادارات حفاظت محیط‌زیست و یا پاسگاه‌های محیط‌بانی در مناطق چهارگانه به صورت تلفنی و یا مراجعه تخلفات را گزارش دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان بستان‌آباد در پایان با اشاره به تشکيل پرونده مقدماتی و معرفی متهمان به مراجع قضائی از برخورد قاطع پليس در مواجهه با شکارچيان غيرمجاز خبر داد و از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه فعاليت غيرمجاز در اين زمينه مراتب را از طريق تلفن ۱۱۰به پليس اعلام کنند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها