رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April
  • چهارشنبه 19 آبان 1400 - 11:30
  • کد خبر : 1672
  • برگزیده
  • چاپ خبر : یارانه نقدی افزایش می‌یابد
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

یارانه نقدی افزایش می‌یابد

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، گفت: توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیم نادرستی بود که درحال حذف بوده و دولت به جای آن اقدام به توزیع یارانه نقدی و کالایی خواهد کرد.

به گزارش تبریزگویا، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی اظهار کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی بعضاً هم یارانه پنهان و سوبسید در برخی از کالاها ایجاد کرده و هم موجب بروز رانت و زمینه‌های فساد در جامعه شده است.

وی افزود: برخی از افرادی که برای واردات کالاهای اساسی ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده بودند، این کالاها را وارد نکردند، بعضی‌ها هم کالاهای وارداتی را با نرخ ارز آزاد محاسبه کرده و در اختیار مردم قرار دادند.

میرتاج‌الدینی متذکر شد: غیر از برخی کالاهای اساسی در بقیه موارد که مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌شدند، فضای رانت و سوءاستفاده رواج پیدا کرد؛ به‌طوریکه می‌توان گفت، توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیم نادرستی بود که حداقل ۱۰ سال پرونده در دستگاه قضایی ایجاد کرد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در عین حال خاطرنشان کرد: بر اساس بند ب تبصره یک قانون بودجه مقرر است دولت به تدریج ارز ۴۲۰۰ تومانی را از گردونه اقتصادی حذف کند و به میزان حذف، صرف کالاهای اساسی و یا در قالب یارانه کالایی و یارانه نقدی بین مردم توزیع شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: در واقع از اواخر امسال یا اوایل سال آینده به اندازه‌ای که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف می‌شود، به جامعه هدف حمایتی دولت و یارانه بگیران، یارانه کالایی یا نقدی پرداخت خواهد شد.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب ایجاد رانت و سوءاستفاده برای عده‌ای شده و دست مردم را از این امکان کوتاه کرده، افزود: هر قدر یارانه‌ها به شکل مستقیم‌تری به دست خود مردم برسد  بهتر است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها