رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
نیروگاه با سوخت مازوت متهم ردیف اول است؛

زنگ خطر آلودگی هوا در تبریز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی درخصوص آلایندگی نیروگاه تبریز، گفت: برای کاهش استفاده از مازوت در این نیروگاه و افزایش سهمیه گاز آن باید پیگیری‌های جدی انجام شود.

به گزارش تبریزگویا به نقل از ایرنا، جواد رحمتی در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا،  با تأکید بر شناسایی و برخورد قانونی با واحدهای آلاینده هوا،  اظهار داشت: مسأله آلودگی هوا به اندازه کرونا مهم است و اعمال قانون در این حوزه باید به صورت جدی انجام شود.

وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست وظیفه نظارت بر آلاینده‌های هوا را بر عهده دارد، افزود: برخی از صنایع و واحدها نه تنها عوارض آلایندگی پرداخت نمی‌کنند، بلکه برای کاهش آلایندگی نیز هزینه نمی‌کنند که باید با این واحدها برخورد قانونی شود.

وی با تأکید بر شناسایی واحدها و صنایع تأثیرگذار در آلودگی هوا، گفت: رفتارهای انفعالی مانند تعطیلی ادارات و مدارس کافی نیست و باید اعمال قانون نیز جدی گرفته شود.

رحمتی با اشاره به پدیده وارونگی هوا در ماه‌های پایانی سال که باعث افزایش آلودگی می‌شود، گفت: سازوکاری طراحی شود که در وضعیت‌های مختلف، اقدامات لازم انجام شود و نیازی به تصمیم‌گیری‌های اضطراری نباشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین درخصوص آلایندگی نیروگاه تبریز، گفت: برای کاهش استفاده از مازوت در این نیروگاه و افزایش سهمیه گاز آن باید پیگیری‌های جدی انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارشی از وضعیت هوای کلانشهر تبریز ارائه کرد که براساس آن، تا ۲۵ آبان امسال، ۶۵ روز پاک، ۱۷۰ روز قابل قبول، ۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه گروه‌ها بوده است.

حسن عباس‌نژاد با اشاره به اینکه نیروگاه تبریز و منابع متحرک بیشترین حجم آلودگی هوا را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: غلظت اکسیدهای گوگرد در هوای تبریز در دو ماه گذشته تقریبا دو برابر ۶ ماه ابتدایی سال بوده است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها