رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

مشکل کمبود دارو در آذربایجان شرقی برطرف می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه مشکل کمبود دارو در آذربایجان شرقی کاهش یافته و در حال برطرف شدن است، گفت: واحدهای داروساز استان به صورت تمام وقت درحال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار تبریزگویا، بهمن نقی پور شامگاه یک شنبه در جمع خبرنگاران گفت: کمبودهای دارویی در استان کاهش یافته و کمبودهای فعلی دارو مربوط به بیماران خاص بوده که آن هم مشکلی کشوری است.

نقی پور سپس افزود: برخی کمبودها سراسری است با این حال سهمیه داروی استان ما بالاتر از متوسط کشوری بوده که به واسطه وجود چندین واحد تولید دارو و البته پیگیری مسؤولان است و در این بین میزبانی از بیماران استان‌های همجوار نیز بر حوزه دارویی استان اثر گذاشته است.

وی ادامه داد: برخی کمبودها به دلایلی چون تأثیر تحریم بر تولید دارو و توقف راه‌اندازی خطوط جدید تولید در برخی واحدها و البته دپوی غیرقانونی دارو در برخی موارد اتفاق افتاده که با پیگیری معاونت غذا و داروی وزارت علاوه بر افزایش تولید دارو و فعالیت سه شیفته واحدهای تولیدی، نسبت به واردات چند نوبتی این اقلام نیز اقدام شده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در سطح استان ابراز داشت: ۶۲ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند، ۱۰ نفر نیز متصل به دستگاه ونتیلاتور در استان داریم، ۲۱ نفر نیز در تخت ویژه بیماران کرونایی بستری هستند. فوتی کرونایی هفته هاست که نداریم.

نقی پور در خصوص دانشجویان بازداشتی این دانشگاه نیز گفت: دانشجویی داخل این دانشگاه دستگیر نشده است ولی سه دانشجویی که در سطح شهر بازداشت شده بودند، آزاد شدند. حتی خبری در مورد پخش شبنامه‌ای منتسب به گروه داعش در خوابگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز منتشر شد که بررسی‌های ما نشان داد چنین موضوعی صحت ندارد.

وی در خصوص بیماری آنفولانزا نیز گفت: این بیماری، ویروسی است و نیاز به آنتی‌بیوتیک ندارد و تجویز و استفاده بی‌مورد از آنتی‌بیوتیک‌ها مقاومت میکروبی را افزایش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: هرکسی که با دفترچه بیمه اقدام به تهیه دارو کند افزایش قیمت شامل بیمار نمی‌شود، بلکه افزایش را بیمه پرداخت می‌کند اما وقتی اقدام به تهیه آزاد دارو می‌شود این افزایش قیمت را بیمار پرداخت می‌کند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها