رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جهان معاصر کتابخوانی دیگر یک فضیلت و افتخار نیست بلکه از ابعاد مختلف یک ضرورت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جهان معاصر کتابخوانی دیگر یک فضیلت و افتخار نیست بلکه از ابعاد مختلف یک ضرورت است.

به گزارش تبریزگویا، سید عباس صالحی در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با بیان اینکه تبریز شهری است که نماد آن مقبره الشعرا و ربع رشیدی است، اظهار داشت: هزاران سال است شعرای این شهر از اسدی طوسی تا ملک شعرای دو زبانه ایران و استاد شهریار در مقبره الشعرا این شهر به خاک خفته اند.

او افزود: ربع رشیدی این شهر مهمترین دانشگاه اسلامی جهان بوده که نشان دهنده فرهنگ بالای این شهر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به جایگاه و علم و ادب در دوران معاصر گفت: تبریز در دوران معاصر همیشه پایگاه ورود سخت افزار و نرم افزار جدید علم و اندیشه بوده است.

صالحی با تاکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی امروز یک فضیلت نیست، ضرورت است گفت: برای داشتن یک شهروند خوب، آگاه به سبک زندگی خوب و اینکه بتوانیم انسان سالم داشته باشیم باید مطالعه در کشور افزایش یابد.

او ادامه داد: کتاب خواندن باعث می‌شود به انسجام ذهن کمک کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره موانع افزایش سرانه مطالعه گفت: سیستم آموزش و پرورش، مخالفت خانواده ها با مطالعه آزاد کودکان و گسترش استفاده از اینترنت و تلویزیون مهمترین موانع فرهنگ مطالعه است.

او افزود: میانگین استفاده از اینترنت ١۶٩ دقیقه و تلویزیون ٧٢ دقیقه است اما مطالعه  تنها ١٣ دقیقه است.

صالحی گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی برای معرفی کتاب خوب استفاده کنیم و ١۶٩ دقیقه مصرف اینترنت را به نفع کتاب مصادره کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امروز در کشور با مشکل نبود کتاب خوب مواجه نیستیم ادامه داد: در ۴٠ ساله انقلاب بیش از ١ میلیون و ٣٠٠ هزار عنوان کتاب منتشر شده که بیش از ٨٠ درصد آن تالیفی است.

او ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال با وجود مشکلات کاغذ موفق شدیم بیش از ۴٣ هزار عنوان کتاب منتشر کنیم که نسبت به سال قبل از افزایش نسبی برخوردار است.

صالحی در پایان گفت: امروز شاهد حضور خیرین حوزه کتاب و مطالعه در کشور هستیم و هر کسی با توانایی که دارد وارد این عرصه می شود.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها