رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • سه شنبه 20 دی 1401 - 18:09
  • کد خبر : 4178
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : شرکت‌های ترکیه علاقه مند به سرمایه گذاری در تبریز هستند

سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه گفت: شرکت‌ها و هلدینگ‌های بسیاری در ترکیه وجود دارد که علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران به ویژه در تبریز هستند.

به گزارش تبریز گویا، محمد ابراهیمی روز سه شنبه در دیدار با شهردار و رئیس شورای شهر تبریز افزود: تورم بالا در ترکیه شرکت‌های این کشورها را مجاب به خروج سرمایه از این کشور و روانه آن به کشورهای همسایه کرده است.

وی از تلاش برای برقراری رویدادهای تجاری و اقتصادی بین تبریز و ارزروم خبرداد و گفت: در همین راستا از برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در تبریز در سال آینده استقبال می‌کنیم.

سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه انتشار سریع فراخوان این همایش و مشخص شدن برنامه‌ها، تسهیلات، تشویقات و بسته‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری را خواستار شد.

ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های مشترک اجرا شده بین تبریز و ارزروم در گذشته، گفت: تلاش داریم این رویدادها را با دیگر شهرها همچون غازی آنتپ نیز ادامه دهیم و مسائلی همچون خواهر خواندگی و برگزاری هفته‌های فرهنگی می‌توانند بین تبریز و دیگر شهرهای ترکیه اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به فعال بودن خط پروازی بین ۲ شهر تبریز و ارزروم در گذشته، بر راه اندازی مجدد آن تاکید کرد و گفت: در این خط پروازی می‌توان حداقل یک و یا ۲ پرواز رفت و برگشت در طول هفته برقرار کرد.

سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه ادامه داد: تجار، دانشجویان و ایرانی‌های بسیاری در منطقه هستند که برقراری پرواز بین ۲ شهر بدون شک با استقبال مواجه می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: خوشبختانه بحث خواهر خواندگی بین تبریز و ارزروم طولانی نیست و می‌توان در این چارچوب توافق نامه‌هایی در چارچوب خواهرخواندگی از جمله تبادل تیم‌های ورزشی و هفته‌های فرهنگی را اجرا کرد.

وی شهر تبریز را مایه افتخار برای ایران اسلامی دانست و گفت: تبریز نه تنها در شمالغرب کشور در تمام مسائل ورزشی، هنری و اقتصادی قابل افتخار است بلکه در همه زمینه‌ها در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها