رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
  • سه شنبه 16 اسفند 1401 - 13:50
  • کد خبر : 4928
  • پیشخوان
  • چاپ خبر : اتاق بازرگانی تبریز باید صنعت توریسم را فعال کند
کاندیدای دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز :

اتاق بازرگانی تبریز باید صنعت توریسم را فعال کند

کاندیدای دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز گفت: توسعه صنعت توریسم باید در اولویت برنامه های اتاق بازرگانی قرار گیرد. چرا که با دستیابی به این شاخص، همه چرخ های صنعت، اقتصادی، بازرگانی، کشاورزی و معدن نیز خود به خود فعال خواهند شد.

به گزارش خبرنگار تبریزگویا، اسماعیل چمنی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دنیای امروزی توریسم در کنار همه صنایع و بازار ها ، به یکی از محورهای توسعه‌ی اقتصادی و سیاسی تبدیل شده است تصریح کرد: متاسفانه به خاطر سیاست گذاری های غلط و عدم توجه بخش خصوصی به قابلیت های این صنعت، سال هاست که این صنعت مورد غفلت و بی توجهی همه بخش های دولتی و خصوصی قرار گرفته در حالی که رونق این بخش  می تواند عقب ماندگی ها و ضعف های دیگر بخش ها را پوشش داده و جبران کند.

رییس اتحادیه بافندگان فرش دستباف تبریز با بیان اینکه تبریز با داشتن استعدادها و بسترهای مهم گردشگری ، مانند بزرگترین بازار سرپوشیده جهان، دهها خانه تاریخی، صنایع دستی منحصر به فرد مانند فرش و چرم می تواند نقش تاثیرگذاری را در جذب توریست و سپس جذب سرمایه های خارجی ایفا نماید افزود: اتاق های بازرگانی تبریز و کشور ، در دور بعدی باید با تسهیل قوانین ویزا و مطالبه گری از حاکمیت و دولت و مجلس، در کنار توجه به همه شاخص ها و پارامترهای اقتصادی، صنعت توریسم را هم باید در اولویت برنامه های خود قرار دهد . چرا که هر گردشگر خارجی ، به طور مستقیم حداقل برای چهار نفر شغل ایجاد می کند و این ظرفیت بزرگ اشتغال زایی با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های اذربایجان، برای اعتلای جایگاه اتاق بازرگانی تبریز قابل دست یابی است.

لزوم تقویت پول ملی

چمنی در بخش دیگری از اعلام برنامه ها و اهداف خود برای نامزدی در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز، تلاش جمعی برای تقویت پول ملی را مورد تاکید قرار داد و گفت:  بازار ملتهب و متلاطم ارز در طی ماه های گذشته، نه خوشایند مردم عادی و کوچه و بازار است و نه مورد پسند کارفرمایان و تولیدکنندگان و تجار. تحریم ها ، از یک سو و بی تدبیری ها در حوزه تثبیت نرخ ارز، هر دو به یک اندازه گلوی اقتصاد و تجارت و فضای کسب و کار را فشار می دهند.

کاندیدای دهمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز تاکید کرد: اتاق های بازرگانی وظیفه دارند با ارایه راهکارها و پیشنهادات سازنده و عملیاتی، مانع تصمیم گیری های اشتباه در بازار ارز شوند .

چمنی پیشنهاد کرد: دولت و بانک مرکزی از مشاوره اصناف و بازاریان و تجار خوشنام و باتجربه کشور و از جمله کارآفرینان و تجار و تولیدکنندگان آذربایجان استفاده کند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها