رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی خبرداد؛

درخواست وجه به‌نام آشنایان به کام کلاهبرداران

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی در خصوص کلاهبرداری با عنوان درخواست واریز وجه فوری از اکانت‌های جعلی و مشابه دوستان و آشنایان هشدار داد.

به گزارش تبریز گویا ، محسن محمودی امروز شنبه در این خصوص اظهار داشت: کلاهبرداران سایبری برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود از هر طرق ممکن سعی دارند تا کاربران فضای مجازی را فریب داده و آنان را مورد بزه قرار دهند.

وی تصریح کرد: افراد کلاهبردار با سوءاستفاده از عدم آگاهی بعضی از کاربران و با دسترسی غیرمجاز به صفحات آنان در شبکه‌های اجتماعی و یا با ایجاد صفحه جعلی مشابه به فرد اصلی، اقدام به ارسال پیام به مخاطبین و دنبال‌کنندگان وی کرده و از آنها درخواست کمک مالی به صورت فوری می‌نمایند.

این مقام انتظامی افزود: کاربران با کمی دقت و پس از بررسی صحت و سقم موضوع و پیام دریافتی از صاحب صفحه، متوجه جعلی بودن اکانت به‌نام دوستان و آشنایان شده و یا از مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفتن آن صفحه توسط مجرمان سایبری آگاه شده و از واریز وجه خودداری خواهند کرد اما در این بین افرادی هم هستند که بدون بررسی پیام اقدام به واریز وجه نموده و بدین ترتیب مورد کلاهبرداری واقع شده و در دام این مجرمان گرفتار می‌شوند.

سرهنگ محمودی خاطرنشان کرد: هموطنان در مواجه با پیام‌های درخواست وجه فوری از طرف اکانت‌های مختلف و به‌خصوص افراد نزدیک خود، عجولانه برخورد نکنند، چرا که ممکن است آن صفحه جعلی بوده و یا مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته باشد.

وی متذکر شد: دنبال‌کنندگان صفحات وقتی چنین پیامی با عنوان اینکه نیاز فوری به کمک مالی به میزان مبلغی مشخص از طرف دوست، آشنا و سایر افراد دریافت کردند حتماً توجه داشته باشند قبل از واریز وجه و در سریع‌ترین زمان ممکن با صاحب صفحه تماس تلفنی حاصل کرده و وی را در جریان کار قرار دهند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و عموم مردم می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها