رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April

استاندار آذربایجان شرقی گفت: هدف جشنواره رجایی تداوم فرهنگ خدمت به مردم به طور دایمی است مردمی بودن هم شاخص عمومی و هم شاخص اختصاصی بوده و مدیری که خدمتگزار مردم است.

به گزارش تبریزگویا، عابدین خرم روز پنجشنبه در آئین معرفی دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی در آذربایجان شرقی افزود: به طور قاطع نمی‌توانیم بگوییم ارزیابی انجام شده کامل و جامع است و به طور حتم ایرادها و کاستی‌هایی داشته و اگر دستگاهی انتخاب نشده اما تلاشگر هستند این قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: نکته مهم این جشنواره انتخاب نام شهید رجایی است که رئیس جمهوری مکتبی، مردمی و انقلابی و نمونه بارز در بین مسئولان وقت بود که قبل از انقلاب در عرصه تعلیم و تربیت و بعد از آن در عرصه مدیریت و کادرسازی برای انقلاب تلاش کردند.

خرم افزود: هدف جشنواره رجایی تداوم فرهنگ خدمت به مردم به طور دائمی است مردمی بودن هم شاخص عمومی و هم شاخص اختصاصی بوده و مدیری که خدمتگزار مردم است در هر ۲ شاخصه برتر بوده و از مدیران مورد مطالبه دولت سیزدهم است.

وی بیان کرد: مدیرانی که در خدمتگزاری به مردم تلاش می‌کنند و زیر مجموعه خود را به این سمت هدایت می‌کنند کارشان قابل تقدیر است.

خرم گفت: جشنواره رجایی رویدادی مقطعی نیست بلکه جریان مستمر مدیریتی است و در طول سال مدیران همواره باید خود را در معرض ارزیابی قرار دهند.

وی بر اهمیت نیروی انسانی در نظام اداری تاکید کرد و گفت: مدیران باید نیروهای خود را به درستی سازماندهی کنند زیرا که بیشتر مشکلات موجود نتیجه جانمایی و جایگزینی نادرست نیروی انسانی است.

وی به مشکل بهره‌وری در استان نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نسبت به کشور عقب هستیم قیمت تمام شده خدمات در استان به مراتب بالاتر از دیگر استان‌هاست و هزینه سرباری استان ما سنگین‌تر است و این به ضعف در بهره‌وری برمی‌گردد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر ارتباط با نخبگان و استفاده از جوانان در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید زمینه را برای استفاده از ظرفیت‌های بلا استفاده مهیا کنند تا نخبگان و جوانان مجاب به همکاری شوند.

خرم گفت: جوان انرژی، حوصله و آمادگی بالایی دارد و وابستگی‌اش کم است و با خلاقیت بالا هوش و استعدادی که دارد می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

وی به موضوع مسکن و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد اشاره و اظهار کرد: به طور یقین استفاده از افراد نخبه و جوان می‌تواند در حل این مشکل نیز کارساز واقع شود.

خرم به وضع خوب استان در سرمایه‌گذاری تولید ارتباط با کشورهای همسایه و همچنین خدمات عمومی اشاره کرد و گفت: این وضعیت باید تداوم یابد.

وی همچنین از دستگاه‌های نظارتی آذربایجان شرقی به دلیل تسهیلی که برای دستگاه اجرایی ایجاد کردند قدردانی کرد و افزود: در نتیجه این همکاری ریالی از منابع مالی استان به خزانه باز برنگشت و در واقع می‌توان گفت دستگاه‌های نظارتی کمک کردند و مانع نشدند.

خرم با تمجید از آگاهی و شعور ملی بالای مردم استان و کشور گفت: سفر موفق رئیس جمهور به سازمان ملل در کنار این ویژگی بارز مردم، همه این توده‌ها خنثی شد.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها