رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 5 خبر


  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۲ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 1 May

مدیر امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آذربایجان شرقی کمبودی در زمینه تهیه و توزیع داروهای اختصاصی بیماری های خاص ندارد و تمام داروخانه ها آماده ارایه خدمات به مراجعان است.

به گزارش تبریزگویا، دکتر «یوسف جوادزاده» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، تنها کمبود کنونی استان را در زمینه داروهای مورد نیاز بیماران CF ( بیماری ارثی سیتماتیک فیبروزیز) اعلام و اظهار کرد: البته تمام داروهای تولید داخل مورد نیاز این گروه از بیماران در تمام داروخانه های استان وجود دارد، اما در بخش تولیدات خارجی کمبودهایی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه داروهای خارجی این بیماران از نوع کرون اغلب از آلمان وارد می شود، محدودیت هایی در تمام کشور وجود دارد که دانشگاه علوم پزشکی در تلاش است تا این دارو به شکل عادلانه و تنها برای متقاضیان دارای پرونده توزیع و عرضه شود.

جوادزاده ادامه داد: بر همین اساس هم اکنون ۲ داروخانه در تبریز شامل داروخانه دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی واقع در بزرگراه آزادی نرسیده به آبرسان و داروخانه بابایی که پیشتر دارای پرونده های بیماران متقاضی بودند، داروهای خارجی را توزیع می کنند.

وی یادآور شد: در زمینه داروهای داخلی بیماران سی اف هیچ محدودیت و کمبودی در آذربایجان شرقی وجود ندارد و تمامی متقاضیان می توانند بر اساس نسخه پزشک اقلام دارویی مورد نیاز خود را تهیه و دریافت کنند.

مدیر امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین هر گونه کمبود در داروهای مربوط به بیماران ام اس در آذربایجان شرقی را رد کرد و گفت: تمام داروهای این گروه از بیماران در داروخانه های استان موجود است.

جوادزاده هدف از توزیع محدود در تعدادی از اقلام داروئی را رسیدن آنها به مصرف کننده واقعی و ممانعت از قاچاق عنوان کرد و گفت: بر همین اساس کسانی که فاقد پرونده های پزشکی ثبت شده در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی نباشند، از ارایه دارو محروم خواهند شد.

وی با اشاره به راه‌های ارتباط مردمی با واحد رسیدگی به شکایات دارویی، گفت: تکمیل فرم آنلاین ثبت و رسیدگی به شکایات از داروخانه‌ها و تماس با شماره تلفن گویای ۱۹۰ ثبت و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله مسیرهای ارتباط مردمی در این خصوص است.

جوادزاده اعلام کرد: مردم آذربایجان شرقی در صورت لزوم می‌توانند با شماره تلفن ۳۱۷۷۳۲۸۶-۰۴۱ تماس حاصل و موارد شکایتی خود را اعلام کنند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها