رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز آخرین وضعیت احداث بازارچه های محلی در مناطق دهگانه سطح شهر را تشریح کرد.

به گزارش تبریزگویا، پرویز عباس نژاد صبح امروز در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر اظهار کرد: تا پایان سال تعداد ۲ بازارچه محلی در شهرک خاوران و منطقه ۱۰ به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: احداث بازارچه هفت تیر و دو مورد دیگر در منطقه ۱ آغاز شده و عملیات احداث بازارچه یاغچیان در منطقه ۲ به اتمام رسیده است.

عباس نژاد با بیان اینکه شهرداری منطقه ۳ در این خصوص اقدامی انجام نداده است، گفت: در منطقه چهار نیز احداث ۲ بازارچه محلی پیش بینی شده بود که در حال رفع معارض است. در شهرداری منطقه ۵ نیز احداث دو مورد بازارچه پیش بینی شده که یک مورد آن فعال است. تملک و احداث بازارچه محلی در حوزه منطقه ۶ نیز جزو تکالیف بودجه ای بود ولی عملیاتی انجام نیافته است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز با اشاره به احداث ۲ بازارچه محلی در حوزه منطقه ۷ تصریح کرد: یکی از این بازارچه ها ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در حوزه منطقه ۱۰ نیز بازارچه میوه و تره بار در خیابان کوثر در دست اجرا است.

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در خصوص این موضوع خاطرنشان کرد: باید تلاش داشته باشیم پروژه‌های فعال بازارچه محلی شهرداری در مناطق هر چه سریع تر به اتمام برسد.

دبیری با تاکید بر بهره برداری هر چه سریع تر بازارچه‌های محلی که عملیات آن آغاز شده، گفت: برای سال آینده با شناسایی زمین های بدون معارض باید احداث این بازارچه ها در بودجه لحاظ شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: برای سال جاری به منطور احداث بازارچه های محلی ۶۵ میلیارد تومان پیش بینی شده بود ولی اگر در صدد احداث حتی یک بازارچه در هر منطقه باشیم این بودجه کافی نیست.

احد صادقی با بیان اینکه سال آینده باید نگاه ویژه‌ای برای تملک و احداث بازارچه‌ها داشته باشیم، گفت: باید نیازسنجی و مکان‌یابی دقیقی صورت گیرد. بازارچه ها باید در دسترس شهروندان باشد تا تردد مردم را کاهش دهند. همچنین از ظرفیت بازارچه های محلی در مواقع بحران نیز می توان استفاده کرد.

صادقی از بازارچه های محلی به عنوان برند و ویترینی خوب برای شهرداری نام برد و افزود: در دو سال گذشته فقط بازارچه یاغچیان و بازارچه اندیشه آغاز و به بهره برداری رسیده است. این در حالی است که بازارچه‌ها می‌توانند در رفع مشکلات ناشی از وانت‌بار ها نیز موثر باشند.

در این بین رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر نیز احداث بازارچه ها را بر عهده شهرداری دانست و تصریح کرد: ایجاد مراکز تهیه و عرضه میوه و تره بار جزو وظایف درجه اول شهرداری تبریز است.

روح الله رشیدی ادامه داد: در خصوص احداث بازارچه ها هدف باید ایجاد میدان عمومی باشد نه فروشگاه‌های لوکس عرضه میوه و تره بار که پرهزینه هستندچرا که وظیفه شهرداری ایجاد میدان عمومی است.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها