رفتن به بالا

هر آنچه در تبریز و آذربایجان می‌گذرد…

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

ماه مهر از راه می‌رسد، با پیغامی سراسر از شور و شادی برای فرزندان و پیغامی سراسر دغدغه گرانی برای والدین.

تبریزگویا؛ آرزو صلحی: هر دو نگاه می‌کنند، یکی برای انتخاب طرح و مارک و دیگری به امید آنکه بتواند یکی از آنها را در دست بگیرد و دانسته اش را روی ورق پیدا کند، نگاه این کجا و آن کجا.

کودک که بودیم پیشنهاد معلم برای موضوع انشایمان “علم بهتر است یا ثروت!؟ ” بود، غافل از اینکه بدون ثروت نمی‌توان علمی کسب و آن را روی دفتر پیدا کرد، غافل از اینکه تهیه کتاب دفتر و ملزومات تحصیل قبل از علم به ثروت نیاز دارد، تازه اگر ثبت نام در مدارس غیردولتی و سرویس رفت و برگشت را فاکتور بگیریم.

این روزها هوای بازار رنگ و بوی مداد و دفتر به خود گرفته است، به گونه‌ای که خبرنگار ما را به سمت و سوی خود کشانده تا از نزدیک شاهد حال و هوای شوق کودکان و تلاش والدین برای گرفتن تخفیف از مغازه داران و دست فروشان باشد.

گشت و گذاری در بازار تبریز نشان می دهد دفتر ۸۰ برگی به قیمت ۳۳ هزار تومان، دفتر ۱۰۰ برگی به قیمت ۳۵ هزار تومان، خودکار معمولی ۱۰ هزار تومان و غیره به فروش می رسد.

انتقاد از افزایش شهریه مدارس غیردولتی

این روزها داوطلبین مدارس غیر انتفاعی نیز بین خانواده‌ها به دلایل متعددی افزایش یافته است به صورتی که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از افزایش شهریه مدارس غیردولتی، خواستار ورود جدی آموزش و پرورش و تعزیرات حکومتی به این مساله شد.

محمد کلامی ادامه داد: مدارس غیرانتفاعی بدون برنامه افزایش قیمت می‌دهند و از طرفی کیفیت برنامه‌ها هم کاهش یافته است؛ همچنین نحوه انتخاب تولیدکنندگان لباس فرم مدارس و نحوه قیمت گذاری نیز ناعادلانه بوده و اختلاف گزافی بین قیمت در بازار و قیمت اعلامی مدارس وجود دارد.

کلامی تاکید کرد: کارگروهی با حضور سازمان صمت و ادارات کل تعزیرات حکومتی و آموزش و پرورش برای نظارت بر موضوعات مطرح شده مصداق گران فروشی تشکیل یابد و در جلسه بعد گزارش عملکرد را ارایه دهند.

نرخ سرویس مدارس بالا رفت

در کنار همه اینها والدین بیشتر از همه موارد، به فکر امنیت فرزندان خویش در راه رفت و آمد به مدرسه نیز هستند که در این مورد نیز کلامی با انتقاد از افزایش قیمت سرویس حمل و نقل عمومی توسط شورا اظهار کرد: شورای شهر مرجع تعیین قیمت نیست بلکه فقط می‌تواند پیشنهاد افزایش قیمت را به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ارایه دهد، زیرا در نرخ گذاری یک ستاد واحدی به نام تنظیم بازار وجود دارد و شهرداری هم در افزایش قیمت باید از طریق مرجع ستاد تنظیم بازار اقدام کند.

وی گفت: هزینه اسنپ برای رفت و برگشت به مدرسه خیلی پایین تر از هزینه سرویس مدرسه است و نمی دانم نهادهای نظارتی کجای این داستان قرار دارند.

رئیس سازمان صمت استان نیز از پایش و رصد بازار نوشت افزار و ملزومات مدارس استان خبر داد و گفت: فروشندگان لوازم التحریر حتماً می‌بایست نرخ نامه را در مغازه نصب کنند.

صابر پرنیان با بیان اینکه ملزومات اداری و پوشاک نیز در سرتاسر استان مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرد، افزود: اعمال نظارت پیشگیرانه می‌تواند ضمن جلوگیری از قاچاق به حمایت از تولیدات داخلی نیز کمک کند.

حال که مشق گرانی بر قیمت لوازم‌التحریر سایه افکنده و بسیاری از والدین بعد از دو سال که برای خرید لوازم ویژه مدارس فرزندانشان به بازار و مغازه‌ها مراجعه می‌کنند با یک شُک قیمتی رو به رو می‌شوند. امیدواریم مسئولان امر در این روزهای باقیمانده فکری به حال والدین کنند و با افزایش نظارت ها زمینه کاهش قیمت را فراهم سازند.

اخبار مرتبط



جديدترين خبرها